søndag 3. februar 2013

Bergen Sprint Camp

På fredag morgen dro jeg til Bergen for å være med på sesongens første sprint samling. En rolig økt på morgenen ble supplert med en natt sprint på kvelden. Denne gikk ikke så veldig bra. Bommet neste to min tilsammen på de tre første postene, men etter dette litt vanskelige området fikk jeg mye bedre flyt og det gikk mye bedre.
På lørdag begynte vi med en bysprint som gikk mye bedre enn nattsprinten. Litt småslurv og nøling ga meg en fjerde plass, men over et min bak Silje som løp kjempe bra. På ettermiddagen ble det sløyfe orientering, med fem sløyfer hvor den ene var fellesstart med gafling mot tre andre. Gikk veldig bra helt til det siste draget mitt hvor jeg var veldig sliten og tapte masse tid.

Bysprinten

Før knockout-sprinten på søndag lå jeg på fjerdeplass sammenlagt som førte til at jeg løp semifinalen mot Silje, Annica Gustavsson, Anne Johanne, Emma og Anne Margrethe. Lå som nummer to i feltet helt til Silje ble lurt av en noe utydelig postbeskrivelse og stoppet opp. Det førte til at jeg, Anne Johanne og Annica gikk videre til finalen. I finalen møtte vi Mari, Heidi og Marte Narum. Her gikk det veldig ujevnt. Ble lurt av lurepost, klarer å løpe meg opp igjen, tar to dårlig veivalg, noe som fører til at jeg løper inn til fjerde. Mari vant foran Annica og Marte.

Start semifinalen
 
Spurt semifinale
 
Mye bra og dårlig orientering i helgen, men har fått veldig bra utbytte av samlingen, som har vært veldig bra planlagt og gjennomført.
Bildene kommer fra Bergen sprint camps hjemmeside.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar